لوگو ابریش
چت سازمانی

چت سازمانی چتان

بستری امن برای گفتگوهای غیر رسمی در سازمان

مزایای چت سازمانی چتان

فراموش نشدن کارها
فراموش نشدن کارها

به دلیل وجود منبعی برای ارجاع مجدد و یادآوری

مستند سازی
مستند سازی مباحث شفاهی

کمک می کند تا در تصمیم گیری های مهم، تمامی موارد لازم گردآوری شود

امنیت بالا

بدلیل خصوصی بودن محیط

بهبود مدیریت
بهبود مدیریت با کمک ایجاد کانال های داخلی

وقتی همه چیز تحت کنترل مدیران باشد چه مزایایی برای سازمان دارد؟ - مدیریت آن آسان تر می‌شود - اطلاعات از دست نمی‌رود - گروه های مد نظر مدیریتی خود را خواهند ساخت - می‌توانند قابلیت‌های مختلف را تحت کنترل خود درآورند - کنترل پذیرتر کردن کارمندان (کاربران) - دادن مجوز‌ها به کارمندان برای انجام برخی از عملیات خاص - انتشار اطلاعیه های لازم در کانال های ایجاد شده

فیلتر
نداشتن دغدغه فیلترینگ

معمولا استفاده از پیام رسان‌های خارجی رایج در این زمینه چندان حرفه ای به نظر نمی‌رسد. یکی از دلایل آن را می‌توان احتمال فیلتر شدن، از کار افتادن موقتی سرور‌های یک پیام رسان خارجی به دلیل مشکلات غیر قابل پیش بینی عنوان کرد.

سرعت بالا

چت سازمانی راهی عالی است که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات مورد نظر خود را در پیام‌های دو طرفه یا چت‌های گروهی به اشتراک بگذارید. اعضای یک سازمان/ شرکت می‌توانند کل اطلاعات یا بخش‌هایی از آن را برای یکدیگر ارسال کنند. همچنین این امکان را داشته باشند که پیام‌ها را دسته بندی کرده و نظم دهند. همه‌ی این امور، نشانگر سرعت بالای انجام تبادلات به صورت پیام و اسناد است.

تفکیک فضای کاری از زندگی شخصی

همواره تفکیک کردن پیغام‌ها و اطلاعات کاری و غیرکاری از دغدغه ها و نیاز‌های زندگی امروزی به شمار می‌آید. بنابراین بهتر است تا این امکان برای کارمندان و افراد فعال در یک شرکت/ سازمان توسط مدیران فراهم شود. یکی از مزایای استفاده از چت سازمانی یا چت درون اداره ای این است که پیام‌های کاری یا وظایفی که در محیط کار به کارمندان ارجاع داده می‌شود از پیام‌های شخصی جدا می‌شوند.

کاهش رفت و آمد سازمانی
کاهش رفت و آمد های درون سازمانی و ایجاد تمرکز بیشتر
اضافه کردن چت به اتوماسیون
قابلیت اضافه شدن این ماژول به سیستم اتوماسیون فعلی سازمان

درباره چتان (نرم افزار چت سازمانی)

چت سازمانی

در هر سازمانی گفتگو هایی خارج از فرآیند مکاتبات اتوماسیون اداری صورت می گیرد که جنبه غیر رسمی دارند ، این گفتگو ها که غالبا به شکل سنتی و شفاهی صورت می گیرد نقطه ضعف بسیار بزرگی دارد، در این سبک از ارتباط سنتی به دلیل مکتوب نشدن و مستند نشدن گفتگو ها ، بعضا تصمیمات و ایده های مهمی که مطرح می گردد به دست فراموشی سپرده می شود. از طرفی استفاده از روش های مرسوم اداری نظیر مکاتبه سنتی یا ایمیلی ، برای مستند سازی این گفتگو ها بسیار زمان بر و وقت گیر است.

در چنین شرایطی چت سازمانی مکانیزمی است که به شما امکان مستند سازی این گفتگو ها را می دهد و ابزار بسیار کاربردی و مهمی به شمار می آید.

مشخصات فنی چتان

سرویس چت سازمانی چتان مبتنی بر نرم افزار متن باز Matrix Synapse می باشد. ماتریکس یک استاندارد باز برای ارتباط متقابل (interoperable) ، غیرمتمرکز (decentralised) و بلادرنگ (real-time) از طریق IP است.

سیناپس یک پیاده سازی از ماتریکس می باشد که توسط تیم matrix.org توسعه یافته است.

زیرساخت چتان بر روی کوبرنیتیز (Kubernetes) قرار گرفته است که از خوشه ای (Cluster) از سرورهای فیزیکی بهره می برد. برای هر سازمان یک نرم افزار سرور سیناپس به همراه کلاینت تحت وب المنت (Element) در این زیرساخت ایجاد شده و دسترسی مزبور از طریق یک زیر دامنه از chaton.ir به مشتری ارائه می شود.

احراز هویت کاربران از طریق پنل متمرکز انجام می شود و با اکتیودایرکتوری ویندوز یکپارچه هست.

لازم به ذکر است که زیرساخت کوبرنتیز ابریش علاوه بر نگهداری داده ها به صورت نرم افزاری در دو سرور (Replication) ، از امکانات محافظتی پیشگیرانه ی سخت افزاری (RAID) نیز بهره می برد. زیرساخت شبکه ی این سرویس مانند سایر سرویس های مبتنی بر کوبرنیتیز ابریش، دارای سرعت 10Gbps  می باشد.