لوگو ابریش

وبینار چیست و چگونه برگزار می شود

کلمه “وبینار” ترکیبی از “وب” و “سمینار” است. وبینار یک رویداد آنلاین است که به صورت مجازی برگزار می شود و توسط یک سازمان/شرکت میزبانی می شود و برای گروهی منتخب از افراد از طریق رایانه آنها از طریق اینترنت پخش می شود. (گاهی اوقات به یک وبینار «پخش اینترنتی»، «رویداد آنلاین» یا «سمینار وب» نیز گفته می شود.)

وبینار یک کنفرانس ویدیویی آنلاین یا ارائه زنده است. وبینارها معمولاً تعاملی هستند و شرکت‌کنندگان در آن اطلاعات می‌گیرند، سؤال می‌پرسند و یک موضوع را به‌طور لحظه‌ای بحث می‌کنند. تقریباً هر صنعتی از وبینارها به عنوان راهی آسان برای دسترسی به افراد با محتوای ارزشمند استفاده می کند.

وبینار چیست

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، وبینار سبکی از کنفرانس ویدیویی است که اغلب توسط مشاغل، مربیان و کارآفرینان در همه صنایع استفاده می شود. وبینارها برای آموزش یا نمایش یک مفهوم استفاده می شوند.

وبینارها گاهی از قبل ضبط می شوند، اما اغلب به صورت زنده و تعاملی هستند و زمان برای پرسش و پاسخ، بحث، نظرسنجی و سایر ویژگی ها در نظر گرفته شده است.

مردم از وبینارها برای دستیابی به مخاطبان بیشتر در مکان‌های پراکنده یا زمانی که ملاقات حضوری راحت یا امکان‌پذیر نیست، استفاده می‌کنند. بسیاری از مشاغل و کارآفرینان از وبینارها به عنوان راهی برای تعامل با مشتریان بالقوه استفاده می کنند.

وبینار به سخنران سازمان/شرکت میزبان اجازه می‌دهد تا ارائه‌های پاورپوینت، ویدیوها، صفحات وب یا سایر محتوای چندرسانه‌ای را با مخاطبانی که می‌توانند در هر مکانی قرار بگیرند به اشتراک بگذارد.

وبینارها معمولاً دارای اجزای صوتی و تصویری هستند. بخش بصری یک وبینار از طریق ابزار کنفرانس وب یا مرورگر اینترنت به اشتراک گذاشته می شود. بخش صوتی یک وبینار معمولاً از طریق رایانه های مخاطب (از طریق بلندگوها و پخش کننده های رسانه) یا از طریق تلفن پخش می شود.

وبینارها چگونه کار می کنند؟

درست مانند یک کارگاه یا سمینار حضوری، یک وبینار معمولاً شامل یک میزبان یا گروهی از شرکت کنندگان است که به مدت مشخصی به صورت زنده ارائه می کنند.

شرکت کنندگان یک وبینار زنده را از روی صفحه کامپیوتر خود تماشا می کنند. سپس اغلب می‌توانند از طریق چت و پیام‌رسانی تعامل داشته باشند، اگرچه برخی از میزبان‌های وبینار به آن‌ها اجازه می‌دهند از میکروفون خود برای صحبت در طول بخش پرسش و پاسخ استفاده کنند.

چه زمانی باید از وبینار برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

بسیاری از شرکت‌ها از وبینارها به‌عنوان راهی برای ارتباط مستقیم با مشتریان جدید، نشان دادن تخصص و ایجاد اعتبار برند یا ترویج راه‌اندازی استفاده می‌کنند. وبینارها همچنین می‌توانند مشتریان فعلی را برای آموزش یا حضور، به عنوان ارزش افزوده اضافی یا برای فروش بیشتر هدف قرار دهند.

به طور کلی وبینارها برای شرکت های B2B ، وبلاگ نویسان و صاحبان مشاغل کوچک که می خواهند تخصص خود را به اشتراک بگذارند، بهترین کارایی را دارند.

برای شرکت‌های تجارت الکترونیک، سایر تاکتیک‌های بازاریابی بهتر عمل می‌کنند، اگرچه شرکت‌های B2C که اقلام یا خدمات با بلیط بزرگ‌تری ارائه می‌دهند نیز ممکن است از قالب وبینار بهره ببرند.

مزایا و معایب برگزاری وبینار در رسانه های اجتماعی

مزایا
معایب

استفاده از نرم افزار وبینار آنک به شما کمک می کند تعامل زیادی با مخاطب برقرار کنید و این نرم افزار نیاز به نصب نرم افزار جانبی برای اجرا ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سلام، سوالی دارید در خدمتیم
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x