لوگو ابریش

10 نکته که باید قبل از انتخاب LMS در نظر بگیرید

چندین سال قبل پلتفرم های مدیریت یادگیری محبوبیت زیادی نداشتند. اما، از زمان شروع همه‌گیری COVID-19، آموزش الکترونیکی به جزئی از زندگی کاری تبدیل شده است. حتی شرکت‌هایی که کارکنانشان به دفتر بازگشته‌اند، مزایای مستمر یادگیری ترکیبی را تشخیص داده‌اند، و واضح است که این رویکرد همچنان باقی می‌ماند. با در نظر گرفتن همه اینها، ممکن است به دنبال انتخاب LMS برای کسب و کار خود باشید. اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ فاکتورهای زیادی برای ارزیابی وجود دارد، از هزینه LMS گرفته تا ویژگی هایی که ارائه می دهد. برای کمک به تصمیم‌گیری آسان‌تر، ما فهرستی از مواردی که باید هنگام انتخاب یک نرم افزار LMS در نظر بگیرید، گردآوری کرده‌ایم.

انتخاب lms

1. آیا به LMS نیاز دارم؟

ما با اساسی ترین سؤال از همه آنها شروع می کنیم و به این می پردازیم که آیا LMS برای شما مناسب است یا خیر. اگر در مراحل اولیه تحقیق هستید، حتی ممکن است هنوز بفهمید که LMS چیست؟ به بیان ساده، این پلت فرمی است که به شما امکان می دهد آموزش را در کسب و کار خود مدیریت کنید.

پلتفرم های مدیریت یادگیری ابزارهای ارزشمندی در طیف وسیعی از زمینه ها هستند. ما به شما نشان خواهیم داد که چرا شرکت شما می تواند از سرمایه گذاری در LMS سود ببرد.

2. فراگیران چه کسانی هستند؟

برنامه ریزی موفقیت آمیز یک دوره آموزشی بدون در نظر گرفتن افرادی که واقعاً آن را می گذرانند تقریباً غیرممکن است. به نوبه خود، هنگام انتخاب یک LMS، باید به انواع مختلف زبان آموزانی که دوره های آموزشی آنها را مدیریت می کنید، فکر کنید.

برخی از سوالات کلیدی که باید از خود بپرسید عبارتند از:

انتخاب یک LMS که مناسب فراگیران شما باشد به این معنی است که شما بهترین پایه ممکن را برای آموزش موفق دارید. به عنوان مثال، اگر استفاده از این پلتفرم آسان باشد، حتی برای کارمندان غیرمسلط به فناوری آسان‌تر خواهد بود که از دوره‌های خود بیشترین بهره را ببرند. به طور مشابه، یک پورتال LMS که از یادگیری آنلاین و آفلاین پشتیبانی می‌کند، به شما امکان می‌دهد تا طیف وسیعی از دوره‌ها را متناسب با انواع مختلف زبان‌آموزان ایجاد کنید.

3. اولویت های من چیست؟

با آموزش کارکنان خود، می توانید به دستیابی به اهداف گسترده تر در کسب و کار خود کمک کنید. سوال این است: اولویت های شما چیست؟

تعامل را تقویت کنید

Onimooz چندین ابزار را ارائه می دهد که می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. به عنوان مثال، می‌توانید محتوای تعاملی، مانند آزمون‌ها، از همان پلتفرمی که برای مدیریت آموزش استفاده می‌کنید، ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید با جدا کردن دوره‌ها در سطوح مختلف و تشویق کارمندان به کسب امتیاز، آموزش را بازی‌سازی کنید. گزینه دیگر ارائه آموزش اجتماعی، از جمله تابلوهای گفتگو است. اینها می توانند به آموزش مفیدتر و تعاملی تر کمک کنند.

آموزش خود را بهبود بخشید

اگر برای اولین بار به سرمایه گذاری در یک LMS فکر می کنید یا از یک ارائه دهنده به ارائه دهنده دیگر تغییر می کنید، انگیزه احتمالی این است که می خواهید کیفیت آموزش خود را بهبود بخشید. ممکن است بخواهید ارزیابی کنید که آیا یادگیری ترکیبی برای شرکت شما کار می کند یا خیر، یا ببینید آیا می توانید با ارائه گزینه های آموزشی مختلف، عملکرد یا بهره وری تیم خود را بهبود بخشید.

4. کدام دوره های آموزشی را باید ارائه دهم؟

هنگام انتخاب یک پلتفرم، باید افرادی را که در واقع خود دوره ها را ایجاد می کنند، درگیر کنید. به این ترتیب، می‌دانید که در LMS به چه چیزی توجه کنید.

برای مثال، ممکن است شما یک سازمان آموزشی باشید که درگیر آموزش زبان‌های جدید به زبان‌آموزان تجاری هستید. بنابراین ممکن است دوره های شما بر روی یادگیری فردی یا گروهی متمرکز شود. از طرف دیگر، اگر کسب و کاری هستید که به دنبال آموزش یک کارمند جدید در یک نرم افزار خاص هستید، احتمالاً مسیرهای آموزشی شما کاملاً متفاوت است.

هنگام تصمیم گیری در مورد LMS، باید در نظر بگیرید

5. برای انجام آموزش به چه ویژگی های سیستم مدیریت یادگیری نیاز دارم؟

هر LMS مجموعه ای از ابزارهای خاص خود را دارد. برخی به طور انحصاری به جنبه مدیریتی کارها می پردازند، در حالی که برخی دیگر به شما آزادی بیشتری برای ایجاد محتوا می دهند. به طور مشابه، میزان ورودی کاربران نهایی از پلتفرم به پلتفرم دیگر متفاوت خواهد بود. در اینجا مواردی وجود دارد که توصیه می کنیم در LMS به آنها توجه کنید:

سهولت استفاده

آیا استفاده از نرم افزار آسان است؟ ایجاد دوره های جدید یا وارد کردن گروه ها چقدر پیچیده است؟ آیا زبان آموزان می توانند به راحتی به محتوای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند؟

پشتیبانی تلفن همراه

آیا فراگیران می توانند دوره های آموزشی را بر روی دستگاه تلفن همراه یا تبلت بگذرانند؟ آیا محتوا واکنش گرا است؟ آیا محتوای تعاملی در همه دستگاه‌ها کار می‌کند؟

محتوا

آیا مربیان قادر به ایجاد محتوای جدید با استفاده از پلتفرم هستند؟ چه فرمت هایی پشتیبانی می شوند؟ آیا آنها می توانند محتوای موجود را از سرویس های دیگر وارد کنند؟

روش های آموزشی پشتیبانی شده

آیا می توانید از LMS برای یادگیری تعاملی استفاده کنید؟ آیا پلتفرم یادگیری ترکیبی را فعال می کند؟ آیا فراگیران می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؟

گزارشگیری

آیا پیگیری عملکرد یادگیرنده برای مربیان و مدیران آسان است؟ آیا می‌توانید به داده‌هایی دسترسی پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد دوره‌های آموزشی را در آینده بهبود بخشید؟ آیا می توانید ثابت کنید که این پلتفرم ROI خوبی ارائه می دهد؟

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سلام، سوالی دارید در خدمتیم
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x