5 نکته که باید در زمان خرید فضای ذخیره سازی ابری در نظر بگیرید

برای بسیاری از صاحبان مشاغل ، رشد شرکت های خود همچنان تمرکز اصلی است که بسیاری از تصمیمات تجاری آنها را هدایت می کند. یکی از ابزارهایی که بیشتر برای تسهیل این امر استفاده می شود ، رایانش ابری است. ابر به شرکت ها چابکی بیشتر ، هزینه های عملیاتی کمتر و کار کارآمدتر و پربارتر ارائه می دهد ، اما حتی با وجود این مزایا ، برخی از مشاغل ممکن است با یافتن ارائه دهنده ابری که مناسب آنهاست ، مشکل داشته باشند. در بسیاری از موارد ، این سوال مطرح نیست که آیا کسب و کار باید این کار را انجام دهد ، بلکه این است که ابر چقدر مناسب فرایندهای سازمان موجود است. وقتی زمان تصمیم گیری مهم برای انتخاب فضای ذخیره سازی ابری فرا می رسد ، باید نکاتی را  را مد نظر قرار دهید که در اینجا پنج مورد بیان شده است.

نکات انتخاب فضای ذخیره سازی خوب

نکات انتخاب فضای ذخیره سازی ابری

1. قابلیت های امنیتی

یکی از عوامل اصلی که صاحبان مشاغل را از پذیرش ابر باز می دارد ، نگرانی درباره امنیت است. وقتی از ارائه دهنده فضای ذخیره سازی ابری استفاده می کنید ، در اصل داده های ارزشمند خود را به شخص ثالث می دهید با این امید که آنها آن را ایمن نگه دارند. با این وجود ، با اخبار متعدد مربوط به نقض امنیت در شرکت های بزرگ ، رهبران تجاری ممکن است مشتاق ارائه داده های خود به شخص دیگری نباشند. اکثر شرکت های ذخیره سازی ابری با افزایش امنیت خود به این نگرانی ها پاسخ داده اند و اقدامات جدیدی را با هدف محافظت از داده های مشتریان اضافه کرده اند. هنگامی که یک ارائه دهنده ذخیره سازی ابری را انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که اقدامات امنیتی کافی دارد. این موارد می تواند شامل نرم افزارهای ضد ویروس ، رمزگذاری داده ها ، فایروال ها و ممیزی های معمول امنیتی باشد.

2. ملاحظات قیمت

اگرچه ممکن است شگفت انگیز نباشد ، اما کاهش هزینه های عملیاتی دلیل مهمی است که بسیاری از شرکت ها شروع به استفاده از ابر کرده اند. و با تلاش بسیاری از فروشندگان ابر برای کسب و کار شما ، قیمت ها بسیار رقابتی شده است. نحوه عملکرد ساختار قیمت گذاری هر ارائه دهنده را از نزدیک بررسی کنید. بسیاری از ارائه دهندگان مقدار مشخصی از فضای ذخیره سازی را به صورت رایگان ارائه می دهند ، اما مشاغلی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند باید هزینه خدمات خود را بپردازند. برخی از فروشندگان هزینه اشتراک ماهانه دارند ، در حالی که برخی دیگر هزینه ثابت دارند که معمولاً کل سال تا تمدید آن ادامه می یابد. هنگامی که می دانید فروشنده چگونه از مشتریان خود هزینه می گیرد ، دریابید که کدام برنامه قیمت گذاری برای شرکت شما مناسب است.

3. محل ذخیره داده ها

ذخیره سازی داده ها در ابر یک مفهوم مبهم و انتزاعی نیست. این داده ها در یک مکان فیزیکی واقعی ذخیره می شوند. فقط از طریق اینترنت منتقل می شود هنگامی که به دنبال ارائه دهنده ابر هستید ، بدانید که آنها برای ذخیره اطلاعات شرکت شما در کجا برنامه ریزی کرده اند. اگر فروشنده داده های شما را در کشور دیگری ذخیره کند ، قوانین آن کشور ممکن است بر افرادی که به آنها دسترسی دارند و نحوه کنترل آنها تأثیر بگذارد. عامل دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که آیا محل ذخیره داده ها در معرض خطر بلایای طبیعی مانند گردباد ، زلزله یا طوفان است. این که بدانید فروشنده ابر شما برنامه ای برای محافظت و ذخیره داده های شما دارد در صورتی که حملات اضطراری می تواند نقش مهمی در انتخاب شما داشته باشد.

4. توافقنامه سطح خدمات

توافقنامه سطح خدمات (SLA) باید در تصمیم گیری در مورد ارائه دهنده ذخیره سازی ابری یک عامل کلیدی باشد. SLA اساساً توضیح می دهد که فروشنده برای شرکت شما چه کاری انجام می دهد و مسئولیت مشتری چیست. این ممکن است مواردی مانند نوع داده ذخیره شده ، نحوه ذخیره ، نحوه حفاظت ، نحوه حل مشکلات و سایر موارد مهم دیگر برای درک نحوه عملکرد فروشنده ابر را شامل شود. مطمئن شوید که می دانید SLA فروشنده ابر احتمالی به چه معناست تا بتوانید ایده خوبی از آنچه از آنها انتظار دارید ، بدست آورید.

5. پشتیبانی فنی

هیچ فناوری کاملی وجود ندارد  و هر از گاهی مشکلاتی بوجود می آید. هنگامی که این اتفاق ناگوار رخ می دهد ، مفید است بدانید که می توانید با ارائه دهنده ابر خود تماس بگیرید تا از کمک های بسیار مورد نیاز برخوردار شوید. بنابراین قبل از انتخاب فروشنده ، نحوه برخورد آنها با پشتیبانی فنی را بیاموزید. از آنها بپرسید چه زمانی می توانند در دسترس باشند (ترجیحاً 24 ساعته و در روزهای تعطیل) و چگونه می توانید با آنها (آنلاین یا تلفنی) تماس بگیرید. همچنین باید دریابید که آنها با چه سرعتی به نگرانی یا مشکلی پاسخ می دهند ، زیرا کاهش فضای ذخیره سازی ابری شما برای چند روز می تواند برای تجارت شما فاجعه بار باشد. فروشنده ای که این نیازها را برآورده می کند ، می تواند بهترین گزینه باشد.

سخن پایانی

انتخاب ارائه دهنده ابر برای نیازهای ذخیره سازی شما یک تصمیم بسیار مهم است. ملاحظات زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند ، و انتخاب شما یکی از مواردی نیست که بی اهمیت نگاه کنید. اگر با آمادگی کامل پیش بروید ، با داشتن تمام اطلاعات مورد نیاز ، مطمئن باشید که می توانید یک تصمیم هوشمندانه و آگاهانه بگیرید. از آنجا ، شما می توانید از تمام مزایای ذخیره سازی ابری به طور کامل استفاده کنید.

سلام، سوالی دارید در خدمتیم